حافظیه بندر انزلی

یکی از جاذبه های گردشگری و توریستی بندر انزلی حافظیه آن می باشد. بندر انزلی یکی از شهرهای شمالی کشور ایران محسوب می شود که جاذبه های بی نظیری را در خود جای داده است، بعضی از این جاذبه ها به صورت طبیعی  به وجود آمده اند مانند تالاب انزلی و بعضی دیگر هم از بناهای تاریخی این بندر به شمار می روند مانند کاخ رضا پهلوی یا موزه نظامی  که همگی می تواند جاذبه های شگفت انگیزی باشند. یکی از جاذبه های تاریخی این بندر که ممکن است زیاد با آن آشنایی نداشته باشید حافظیه انزلی است. شما با مراجعه به مجله مستر بلیط می توانید اطلاعاتی را که لازم دارید به طور کامل مطالعه نمایید.

این بنا در کنار ساختمان شهرداری قرار گرفته، این ساختمان امروزه در دو طبقه موجود می باشد که در سال 1308 آن را به اسم بلدیه انزلی افتتاح نمودند و در مجاورت با این ساختمان جاهای فرهنگی و هنری و کارگاه های آموزشی را بنا نهاده اند.

تاریخچه حافظیه انزلی

با تحقیقاتی که انجام شده است، ساخت حافظیه انزلی را مانند حافظیه شیراز انجام داده اند و محلی برای نواختن موسیقی های محلی بندر انزلی به شمار می رود و از سال 1311 کار ساخت آن را شروع نموده اند  در نهایت در  سال 1316 آن را به اتمام رسانده اند. این ساختمان را مهندسان آلمانی ساخته اند و در گذشته بیشتر برای عیش و نوش و نواختن موسیقی مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه به مکانی برای تفریحگاه گردشگران تبدیل شده است.  بعضی ها بر این باورند که حافظیه شیراز را با الهام گرفتن از این مکان تاریخی ساخته اند و آن را در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسانده اند.

https://mrbilit.com/mag/music-building/

Comments

Popular posts from this blog

آخرین وضعیت کاهش دوباره قیمت خودرو در بازار (+جدول آخرین قیمت از پراید و چینی ها تا سوناتا و النترا)

انتشار رندرهایی از جدیدترین مدل تویوتا یاریس

چند نکته ضروری سفر با هواپیما برای زنان باردار